Soms komt het voor dat een bezoeker niet kan komen. Geen zorgen, annuleren en terugbetalen regel je zo:
Tickets annuleren
Ga naar de bestelling in het dashboard. Je hebt twee opties:
-
Klik op ‘Alle tickets annuleren’ om de hele bestelling te annuleren.
-
Of selecteer alleen een paar tickets en kies ‘x aantal tickets annuleren’.
ℹ️ Let op: Bezoekers worden nog niet automatisch geïnformeerd of de annulering.
Terugbetaling
Als je de tickets annuleert en de tickets zijn betaald, krijg je automatisch de vraag of je ook een terugbetaling wilt doen.
-
Je kunt zelf het bedrag aanpassen dat je wilt terugbetalen (bijvoorbeeld bij gedeeltelijke annulering).
-
De terugbetaling wordt geregeld via Tickable of je betaalprovider (bijvoorbeeld Mollie).
-
De klant krijgt het geld meestal binnen enkele werkdagen terug op de rekening waarmee de bestelling is betaald.
ℹ️ Let op: terugbetalingen worden verwerkt via het saldo. Is er te weinig saldo? Dan schrijft Stripe het ontbrekende bedrag automatisch van je gekoppelde bankrekening af.